Första dagen på Jobbet!!

Heeej.
Kom hem precis, sitter med en macka för jag hade ingen lunch...
idag var det första dagen på jobbet  -  akvarellmuseet.
Dagen började med två bussturer in till skärhamn, gå snabbt de sista metrarna, komma fram , vänta på att bli insläppt, förklara varför jag var där, träffa Ellinor, som jag ska jobba med, gå runt i hela museet och titta, träffa Mikael, som är vaktmästare ( och mysig!! :P) , gå runt museet på utsidan för att bli visad rundan jag ska gå varje morgon, gå in, hämta handskar, gå rundan och plocka upp skräp, gå in, vara nere i Barnateljen med barnen som målar, med Joakim, och Julia. Julia kommer från Österrike och är här på praktik, hon är jätte söt! Så idag har jag pratat massvis med engelska! När jag var i ateljen, så missade jag lunchen, och utställningen jag skulle följa med på, attans! Så jag har gått hungrig hela dagen. Sen skulle jag och Julia packa i böcker i kartonger, lättare sagt än gjort! av många anledningar:

 Julia pratade bara engelska så jag fick prata engelska med henne.
Det var  ung. 10 böcker av varje titel, och det var 42 titlar. puuuh, många böcker!!

Men Julia gick sen, för hon var tvungen och göra nåt annat, så där stog jag, med tonvis med böcker som skulle i kartonger! Kartongerna tog slut, och jag fick naturligtvis bygga ihop 10 kartonger till! så när jag hade gjort det, och packat i de sista böckerna, kommer Ellinor in och säger; Du har glömt bort tiden va? Klockan är 4! Du slutar väl 3?
Haha, jag hade visst jobbat över i en timme!!
Så det var bara till att småspringa till bussen och sticka hem :)
Det var min dag :D

Byeeee


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Bling Skal Macskal.se Stayhard Kom i form till sommaren! Gratisbio - Gratis biobiljetter [Reward]