Min dag i danmark

nu tänkte jag berätta om min roliga dag i danmark!

Dagen började med att jag åkte till skolan, väldigt tídigt, var där klockan tjugo över 7?
Mötte Eddie och Conny och Mathilda i entren. Eddie fångade upp mej ^^
Vi väntade på Nanna och Lina som var lite försenade, och sprang sedan till bussarna! Vi var lite sena så de andra i våran klass hade redan satt sig i en buss, och där fick inte vi plats så jag, Eddie, Mathilda, Lina, Nanna och Cornelia fick sätta oss i en anna buss, full med massa tvåor....men det gick bra! Jag satt bredvid Eddie längst fram =) Vi hade väldigt kul faktiskt.
Bussresan ner till helsingborg tog ca 2 ½ timme...och färjan från helsingborg till helsingör tog 20 minuter.
Vi kom till danmark, och åkte i ca 10 minuter, tills vi var framme i Louisiana.
När vi kom fram så fick vi en uppgift som gick ut på att vi skulle välja en bild ur utställningen och sedan skriva en analys om den.
Utställningen bestod av en mangautställning (eugh) och en annan med kladd tavlor, som Eddie tyckte att han kunde måla bättre.
Utställningen var tråkig, men dagen i helhet var underbar!!
När jag, eddie och mathilda hade sett färdigt utställningen så gick vi ut på utsidan. Där var det helt underbart vackert! Jätte fin utsikt över havet, där stora vågor rullade in hela tiden. På utsidan var det en jätte stor tomt, gräsmatta full med skulpturer och statyer. Där gick vi runt och fotograferade. Eddie posade som bara han kan göra! :D
Bilderna finns såklart på min bilddagbok, fridatrollunge.
När vi var klara på utställningen, vi var där i ca 2 timmar, då åkte alla bussarna in till Helsingör där vi själva fick leta reda på ett ställe att käka food på :) Kul kul. Efter ca 1 timme så åkte vi tillbaks med färjan till sverige, och var hemma ca 6 vid Mimers Hus parkering!
Mycket mysig dag, och vi kommer att åka dit igen i tvåan och trean :D
puss<3






jag och Eddie langar posen! :D

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Bling Skal Macskal.se Stayhard Kom i form till sommaren! Gratisbio - Gratis biobiljetter [Reward]