röda kinder och kalla händer

hejsan.
vi kom precis hem från backen.
usch vad kallt och dimmigt det var uppe på toppen idag! Man såg verkligen bara några meter framför sig. Det är ju inget nöje att åka då, kanske.
Men vi åkte i trollskogen idag, haha. Fast mycket folk och ingen bra snö alls, bara is typ.
Men jag, pappa och linus åkte en gó backe på slutet, branten. En svart backe. Veckans första svarta backe då! Hehe. Pappa sa att jag åkte bra, men jag vet inte om jag håller med, det var brant och isigt, usch hatar när det blir så att all snö åker iväg så det bara är is kvar. Man kan knappt svänga runt om man inte har bra fart. :/

Nu sitter Linus och pappa och kollar på skidfilmen Catch us if you can, ett skidteam med bara tjejer som åker runt i olika länder och filmar när de åker offpist i grym lössnö! Så bra film. Om ni är skidfantaster(som jag är) borde ni se den! :D

Nu ikväll ska vi nog bara ta det lugnt, laga lite mat och sååå...
Imorgon blir det förhoppningsvis lite åk i Tandådalen som ligger precis bredvid hundfjället.
Nån dag vill jag åka till Trysil också, som ligger i Norge. En timme bort bara! :) Ska tydligen vara bra pistar där.

Nej nu ska jag ta igen all bloggläsning jag missat!
Pusspuss

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Bling Skal Macskal.se Stayhard Kom i form till sommaren! Gratisbio - Gratis biobiljetter [Reward]