091102

Så. November allstå?
Det känns. Regnet har öst ner precis hela dagen. Jag gick nämligen hem från bussen idag. Det är quite långt, tar ungefär 20 minuter. Tänk er, tjugo minuter i regn och våta fötter, hård vind som gör att man måste hålla paraplyt rakt framför sig som gör att man inte ser vart man går. Kul.
Men iallafall. Jag hade bara matte, lunch och jättelite foto, för vi hade inget att göra där så vi fick gå hem.
Skööön skoldag. En mycket bra start på veckan efter lovet.
Just nu sitter jag i min säng och lyssnar på Avril Lavigne. Good shit.

Just det jag, Fredrik skrev att det är Loy Katong nånting idag i Thailand. Så, Happy Loy Katong :D
Man typ sjösätter blomarrangemang och ber till buddha att man ska hitta sin käresta eller om man har nån, att det ska hålla föralltid.
Gud vad gulligt det låter! Varför har vi ingen sån tradition i Sverige? Buddism verkar stentufft tycker jag, om jag besöker nåt asien land nån gång ska jag gå till ett tempel och be lite tror jag. Har faktistk läst om Buddha, så intressant!
But, enough Buddha-talk.

Här är två bilder från kyrkogården i lördags. Det var så fint där, men konstigt att se Farfars namn på gravstenen.



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Bling Skal Macskal.se Stayhard Kom i form till sommaren! Gratisbio - Gratis biobiljetter [Reward]