mmm....it taste just like christmas.

så mysigt.

Jag, mamma och pappa har bakat lussebullar :) De står just nu och jäser. (bullarna allstå, inte mamma och pappa.)
Har också fotat denna process, eftersom det var en fotouppgift i skolan. Fota en process manuellt med digital systemkamera.
Det var julstämning i hela huset, med tända ljus, adventstakar, julmusik, saffransdoft och så hade vi självklart våra roller. Jag fotograferade allting, mamma rörde om degen, pappa tog hand om det tekniska, det vill säga elvispen som inte ville fungera. Men mammas muskler var till bra hjälp så degen blev helbra.
Pappa gjorde mini lussebullar, och jag gjorde större som mamma delade på för de var för stora. What a shame.
Gjorde iallafall ett lussebulls-hjärta :) Nu när bullarna jäser tänkte jag att jag skulle plugga lite, men var bara tvungen att kasta in ett inlägg först.

Imorgon är det 365 dagar sen farfar gick bort. Han finns med oss hela tiden.

Puss.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Bling Skal Macskal.se Stayhard Kom i form till sommaren! Gratisbio - Gratis biobiljetter [Reward]