waterapplesandtea

Mahalo.

Sitter här och äter äpple och dricker té. Joakim har gått till jobbet, vid halv sju imorse. Jag blev väckt av att körskolan ringde halv nio och sa att min körlärare var sjuk, så idag har jag ingen körlektion. Tråkigt. Tycker verkligen om att köra, dock känns det nästan bara tryggt när han sitter där och säger åt mig vad jag gör fel och rätt och hur jag ska göra vissa saker... på ett sätt känns körkortet väldigt långt borta. Men har bestämt mig för att jag ska ha det innan april. Då måste jag ha det. Tre månader. har riskettan, halkan, lite teorilektioner+körlektioner, teoriprovet och uppkörningen kvar. Så, rätt mycket kvar.... meeeen jag ska klara det :)

Igår var jag i Alingsås med Skärhamns städservice där vi städade ett hus hela dagen. tog  1 ½timme att komma diiiit! Men det var en trevlig dag iallafall :) Sen på kvällen kom älskling över och vi lagade pastagratäng som vi åt framför Sveriges Mästerkock. Älskar det programmet :)

Nu ska jag sätta mig och söka lite jobb, har ett möte på af imorgon där jag ska redovisa lite jobb jag sökt.
Har ju lite "vid behovs anställningar" lite varstans just nu, tex som snöskottare här på tjörn, men är det någon snö att skotta bort?! Nej. Eller aa, kom typ 3 cm igår = inget att skotta. Men, när det blir rejält med snö så ska jag jobba som snöskottare på tak! :D Haha, festligt. Men lite träning, ger det allt!  Och sen så har jag ju fått liiiite jobb som "lokalvårdare" eller ja, städare på flyttstädningar och sånt :) Sen har jag ju mitt reklamutdelarjobb, som inte ger nånting typ, dyrare att åka in till gbg så ger liksom ingenting.... men men. Är ju inte helt arbetslös, direkt.
Men dit ska jag imöörrn. Så får till och skaffa mig ett par ansökningar nu.

Puss och hejj

starstruckted on starbucks


Kommentarer
Amanda

hej! Jag har precis lagt ut en egenskriven novell och det skulle betyda jätte mycket om du skulle vilja läsa och kommentera sedan vad du tyckte om den!

kram, Amanda!

2012-01-11 19:54:45
URL: http://maaanda.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Bling Skal Macskal.se Stayhard Kom i form till sommaren! Gratisbio - Gratis biobiljetter [Reward]