stadsbrus

Jag är hemma en snabbis. Har annars bott hos joakim i göteborg. Men nu var jag tvungen att åka hem och hämta lite kläder och sånt där... åkte med mamma, och det tog sin tid... hela stan var knökad och köerna tog nästan aldrig slut.
men nu är jag hemma, och ska snart hoppa in i duschen, och sen slänga ihop lite kläder och gosa lite med Betty.
Imorgon sätter jag mej på första bästa buss in till kärleksstaden igen.
Det är så konstigt, jag längtar alltid till göteborg. alltid. vill alltid vara där, för det känns som att det är mitt hem. kan gå runt i timmar. och det bästa jag vet är att sitta på en 42:a eller 52:a upp mot johanneberg, och bara åka igenom staden, från hjalmar brantningstorget, brunnsparken, kungsport, avenyn, korsvägen, och sen upp mot mossen. Älskar att sitta vid fönstret, se alla människor skynda förbi med sina liv. Jag är en del av dem. En del av vardagen.

På fredag blir det minsann Håkan hellström konsert. Min lilla tradition. Undrar hur många gånger jag har sett honom där, på stora scenen. Det här måste vara femte, eller sjätte gången... Men nu strävar jag inte efter att få stå längts fram. Det har jag gjort.
Nu ska jag bara vara där, och höra på honom. Kärlek.






Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Bling Skal Macskal.se Stayhard Kom i form till sommaren! Gratisbio - Gratis biobiljetter [Reward]