its the freakiest show

hej.
Idag har det varit en pluggdag. Tycker inte om sådana dagar.

Igår var helt underbar och när jag åkte hem var jag besviken på att dagen redan var slut.

Vi gick i nordstan på förmiddagen. Jag och Nanna bytte våra hörlurar, sen  gick vi och åt.
De resterande timmarna tills vi skulle bege oss mot bergakungen spenderade vi i affärer. Vi är så bra på sånt.

När klockan blev 5 begav vi oss mot bion. Tog ut biljetterna, köpte dricka, kissade och såntdär innan-bion-börjar saker. 
Sen var det väl dags att sätta oss i biosalongen. Vi satt på raden nästlängst fram, helt perfekt. Ingen störig unge framför eller nåt jobbigt huvud så att man inte ser. Bara perfekt.
Filmen började och jag kan helt enkelt säga att den var tusen gånger bättre än den första, Twilight.
Jag älskade den rakt igenom. Men förstår inte folk som säger att Jacob Black är snygg, det är han då rakt inte! Jag står på Edwards sida, hehe.. :) yummie.
Filmen höll på i 2timmar och 11minuter, och jag är förvånad över att jag inte blev kissnödig. Kanske beror på att jag inte vågade dricka så mycket.

Efter filmen var det rekordlång kö till tjejerna, och såklart noll kö till killarnas. Killarna gick förbi oss med ord som "jag skulle inte vilja vara tjej". Inte jag heller, i det ögonblicket med tanke på att våran buss skulle gå om 20min från centralen, vilket är en quite lång bit från bion. Så efter att alla hade varit på toa så begav oss mot centralen. Vi sprang mest hela vägen. Utan jag, för jag skrattade mest.
Vi hittade inte stoppknappen vid ett övergångställe, och vi stog och skrattade åt det en stund, men skärpte oss när vi såg att det stog en polisbil och väntade på grönt.
Vi sprang förbi nya respektive gamla Ullevi, bort mot Nisseplatsen. Vi kom lite fel och hamnade på ett spårvagnsspår. Tur att det inte kom någon spårvagn, då hade vi fått göra oss väldigt smala intill kanten..hihi.
Vi kom till ett väldigt lerigt ställe (trodde inte det fanns så mycket lera mitt i stan) och kom till något ställe bakom centralen, så vi fick springa tillbaks igen. Nu var det ungefär 4 minuter kvar tills bussen skulle gå. När vi äntligen kom in på centralen så var det knappt 1 minut kvar. Men vi klarade det! :) Förunderligt. Och Eddie sprang snabbast av alla, och han skulle inte ens med våran buss. Fuskigt att killar är snabbare än tjejer.
På bussen hem testade vi nya hörlurar som fungerade perfekt, var duktiga och använde bälte för typ första gången på en buss, och skrattade lite till.
Vid tjugo över nio var jag i stenungsund. Fick stå och vänta ett tag tills pappa kom och hämtade mig.

Vilken underbar dag. Och jag är glad att ni var med.
Tyvärr hade jag inte med mig kameran. Synd.

Nu ska jag plugga lite mer. tror jag.
puss

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Bling Skal Macskal.se Stayhard Kom i form till sommaren! Gratisbio - Gratis biobiljetter [Reward]